familjenpa2

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Christina - 10 maj 2010 21:04

Sitter här i soffan med en kopp te och tittar på CSI på tv och njuter av lugnet runt mej. Har varit en hektiskt dag på jobbet, barnen har varit hevilda. Märktes att det var måndag...haha.

Ibland känns det som man aldrig kommer från jobbet, går från jobbet till mammajobbet. Samma saker hemma som på jobbet, är rätt tungt ibland, inte konstigt att tåamodet tryter vissa stunder. Ska nog titta på andra jobb som inte är inom barnomsorgen, känner att jag inte riktigt orkar.


Kl är 21.05 och det är nog första gången som jag sitter ner ikväll, förutom när vi åt middag. Har flängt runt som jag vet inte vad. Kom hem och så bakade vi blåbärsmuffins, eller jag bakade, Ängla ville titta på tv så hon gjorde det. Kom och slickade skålen sen..haha.

Efter middagen så planterade vi blommor eller ja, frön som blir till blommor sen. Ängla tyckte det var skoj, så nu har vi en sommarblandning och massa solrosor som ska växa. Får se hur det går. =)

Städat Änglas rum har vi gjort också, eller jag städade och Ängla hällde ut allt igen..haha. Känns så skoj att plocka undan då. ;-)


Vi har det rätt tungt hemma nu, jag och Ängla, inte kul alls. Har varit så många förändringar för oss. Hände massa saker för ca 1½ månad sen, Ängla börjat på ny avdelning, nya rutiner på dagarna m.m Inte kul alls. Men vi tar oss igenom detta, vi är starka. Så länge vi har varandra så klara vi allt, det vet jag!!


Känner mej som supermorsan och det är jag nog..haha.

Får allt att gå ihop, eller ja det mesta i alla fall.

Menar, hinner ta hand om hemmet, ta hand om Ängla, mej själv, hinner jobba, träffa vänner till oss båda. Så ja, klart man är supermorsan! Som så många andra är...hehe.


Nä, nu ska jag njuta av min kopp te här och sen blir det till att krypa ner i sängen och sova lite, om jag kan det i dag, var svårt i går efter att ha sovit ca 2 timmar på dagen. ;-)


Sov gott.

Puss och kram




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards