familjenpa2

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

När jag blir stor...

Av Christina - 8 september 2011 18:07

Ja, precis som rubriken lyder så är det som Ängla går runt och säger för tillfället: "När jag blir stor får jag gå till affären själv, när jag blir stor får jag ta hål i öronen fast det kommer göra JÄTTE ont, när jag blir stor då får jag lika långt hår som dej mamma, när jag blir stor så får jag...." Ja listan kan göras lång på saker hon ska göra när hon blir stor och som, enligt henne själv, får göra.

Ja, hon tänker väldigt mycket på framtiden men även på dåtiden och nutiden. Mycket hon frågar, bretäätar och pratar om. Inte alltid man har svaren på allt men man försöker så gott det går.


Ja, nu känner man att hösten är på väg, regnat i flera dagar eller var väl att ta i men det har varit trist väder i alla fall. Funderar på att byta ut sommargardinerna till höstgardinerna och passa på att tvätta fönsterna, det behövs..haha.

Har som sagt en lång lista på saker att göra men har legat sjuk hela veckan och inte känns det som det är på bättringsvägen heller. Börjar tröttna på att vara sjuk, inte så kul. Inte orkat mycket. Rensade i hallen i går dock men ja, det skulle jag inte gjort, mådde verkligen skit efteråt. Så ja, man orkar inte vara på top jämt men inte alla som förstår det. Att man inte orkar vara tillgänglig hela tiden, har mina egna demoner att ta hand om!!

Men ska försöka hinna med lite gran i helgen, ska nog bara vara hemma den här helgen då vi var ute och flängde varjde dag förra helgen. Skulle vilja åka till landet men det går inte då vi har simskola på söndag, vilket ska bli kul!!

Nä, nu blir det till att mysa lite innan det är dax för sängen och dejta kudden.

Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll!

Kram från familjen på 2


  

    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 9 mars 2013 18:41

Resulterade i en massa tjafs och extrem kaxighet från dottern!! Vet inte vad jag ska ta mig till längre när hon sätter i gång. Prövar allt eller det mesta i alla fall. Hon får gå in på rummet, pratar lugnt med henne, skriker, blir arg och ja you name...

Av Christina - 13 januari 2013 22:14

Usch och fy vad jag har mått dåligt denna vecka. Varit så deppig och trött, bara gjort det som jag har behövt så som jobbat, lagat mat och myst och varit med Ängla. Allt annat har jag struntat i, inte orkat med det. I dag har varit första dagen som j...

Av Christina - 10 januari 2013 18:28

Ge mej kraft, ge mej ork! Vad är det här? Haft semester i nästan 2 veckor och känner mej inte ett dugg utvilad. Är så trött och orkeslös, orkar knappt med nånting. Känner mig deppig också, vet inte vad det är och förmodligen går det över men just n...

Av Christina - 3 januari 2013 00:23

Nu längtar jag hem!

Av Christina - 30 december 2012 23:10

Nu är vi äntligen i fjällen, som vi har längtat!! Bara få vara och busa och leka i snön, vilket vi kunnat gjort hemma också då det är ungefär lika mycket snö där som här. Men blir på ett annat sätt här än hemma. Bilresan gick förväntansfullt bra....

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards