familjenpa2

Alla inlägg under oktober 2010

Av Christina - 31 oktober 2010 10:43

 

Är bara en sån där dag i dag

Av Christina - 24 oktober 2010 20:42

Godkväller alla läsare

 

Tänker börja med att skryta lite faktiskt och det har man all rätt att göra när man är mamma eller ja förälder. Är så otroligt stolt över min prinsessa, hon är så duktig. Har slutat med natt blöja, säger så kloka och roliga saker just nu och det bästa utav allt, just nu, är att hon slutat med napp! Är kväll 2 än så länge men det går hur bra som helst.

I går när vi var på Skansen med Lotta och barnen så gick vi förbi Lill Skansen och där hängde så klart alla nappar som barn har lämnat till katterna och Ängla hon hängde glatt uppp sin napp där hon med. Vi har pratat om att hon ska göra det till jul men tänkte att vi passar på när vi ändå var där och det gick jätte bra. Hon har knappt frågat efter den och när hon frågar så säger jag att den är hos kissarna på skansen och Ängla säger i stort sett bara JAHA och sen rycker hon lite på axlarna. Inget mer med det.

Åh, är så stolt över henne så jag vet inte vad. Trodde att det skulle vara tufft att sluta med nappen med tanke på hur hon blir när hon är hemma och inte får den.

Än så länge är vi som sagt bara inne på kväll 2 men det är inga problem hittils.

Känns som det här kommer gå som en dans just nu...hihi.

 

Nä, var bara det jag ville skriva om eller berätta. =)

 

Annars så har helgen varit bara bra, i lördags var vi som sagt på Skansen med Lotta och barnen, var skoj. =)

Tittade på sälarna, red på ponnyridning, åt goda nybakade kringlor från bageriet, var på akvariet och tittade på alla läskiga djur där inne...hehe. Eller rättare sagt, mamma tyckte dom var läskiga, Ängla hon sprang runt och tyckte det var jätte kul. Klappade t.o.m på en orm! Det var duktigt gjort tycker jag.

 

I dag, söndag har vi varit på gympa på morgonen, sen blev det lunch med Elli, Johan och Simon uppe på pizzerian, gott. 'Sen till Sickla och köpte nya skor till mig, behövdes kan jag säga. Dom andra ja, dom är inte hela...haha. Så blöt om fötterna har jag nog aldrig varit i ett par skor.  Så nu hoppas jag att jag ska vara torr om fötterna.

Sen blev det till att åka på kalas hos morfar Bengt, min morfar, åt massa gott. Så nu är jag mätt, speciellt efter middagen hemma hos mamma och pappa.

 

Nu blir det snart läggdax för min del här, har bestämmt mig att försöka komma i säng i tid om kvällarna. Det kommer krävas mycket planering...haha. Speciellt om jag ska börja denna då jag har massa av sena kvällarn framför mig. Usch usch, men det får gå. Ska kämpa..haha.

 

God natt alla sötnosar!

Av Christina - 19 oktober 2010 12:14

Sitta hemma och vara sjuk är ingen höjdare men eftersom det regna just nu så är jag rätt glad att jag är det. Inge kul med regn, får vara grått och så men det behöver inte regna.

Hade tänkt försöka fixa lite saker här hemma i dag men ja, jag har inte haft ork till det. Har inte bara med hostan att göra, tar väl igen en del vila och sömn också, var ett tag sen jag bara satt ner och gjorde ingenting, speciellt en hel dag. Är tråkigt men rätt skönt att bara sitta i soffan.

Men i morgon blir det nog jobbet.


I morgon ska jag ÄNTLIGEN få vagnen såld...hoppas verkligen på det i alla fall. Personen lät så i alla fall i sina mail, hur man nu kan låta i ett mail. Dom verkade i alla fall väldigt intresserade så hoppas på det. Tjäna lite pengar..hehe. Då blir det ett besök på IKEA kan jag ju tala om, det behövs lite nytt här hemma.

Behöver saker så jag kan få lite ordning i förrådet, lite nya lådor och så, både dit och till Änglas rum. Sen även nytt till vardagsrummet och köket, lite blommor m.m skulle jag tro.


Nä, nu ska jag försöka göra lite nytta här hemma, kanske blir lite piggare av det.


I morgon blir det till att se MAMMA MIA!! Ska bli skoj.



Kram från familjen på 2

Av Christina - 18 oktober 2010 20:24

   

Ängla med Pajette

 

Ängla med kompisen Agnes

    

Änga och mamma

   

BusÄngla

 


      

Pysslar så fint och så duktig

 

Kärlek

    

Såååååå skoj att titta på

 

Men tröttsamt  

   

Mysfaktor

Av Christina - 18 oktober 2010 19:46

Godkväll alla glada

Var ett tag sen jag skrev nåt vettigt här, eller allt jag skriver är ju vettigt. Men ja, lite om oss kanske.

 

Har varit lite mycket på sista tiden, jobb, dagis, sjukdomar, tankar, drömar m.m Försöker verkligen hinna med allt som ska göras men ibland märks det att man bara är en person här hemma, en vuxen person. Skulle verkligen vara skönt att vara två, att bara få komma hem och maten är klar, disken är diskad, tvätten tvättad och hängd och allt sånt där.  Att få hinna umgås mer med Ängla, mer än vad jag gör nu. Känns som jag missar en del av henne när jag måste ta hand om allt annat också. Sen nu har vi haft nåt att göra varje helg också, kalas, kalas, kalas och åter kalas. Är ett kalas till nu i helgen, ja sen hoppas jag på att det lugnar ner sig lite.

Märks på Ängla också men hon tycker samtidgt det är kul.

 

Nu i helgen som var, så tog vi en dag för oss själva och gick på teater och tittade på Clownen Pajette. Ängla satt som ett ljus i 45 minuter, hon är en tjej som inte har tid att sitta still så att hon satt still och tittade med STORA ögon var ja, hon tyckte om det.

Hon tyckte samtidigt att det var lite läskigt men som med allt nytt och nya människor.

Hon var så misstänksam när hon fick gå fram och hälsa på Pajette men efteråt så var det jätte skoj, berättade stolt för mormor och morfar sen på kvällen.

 

  

 

Så trots att jag är sjuk så har vi hunnit med en del, som teater, kalas + kalasmiddag. Men det tog ut sin rätt i dag då jag har legat hemma i soffan och gjort ingenting och hostat. Känns som jag ska hosta upp mina lungor, får min gamla krupphosta som jag hade när jag var liten. Låter som en stor skällande hund. Inge kul alls och om jag har förstått alla andra som går omkring med hosta så håller den i sig länge och det har jag verkligen ingen lust med. Det blir koppar med te i mängder

 

Sitter här hemma med massa ljus tända, så mysigt. Tycker om hösten, alla underbara färger på träden och mysfaktorn som blir på kvällarna. Längtar faktiskt till julen nu men inte till hysterin som blir kring julen. Längtar till allt det mysiga, pyntet, granen och allt sånt. Är det jag ser framemot när julen är på väg, gemenskapen.

Ängla fråga mej i dag om hon kunde få en Polly Pocket och gav henne svaret att hon får önska sig det i julklapp, så det vill hon ha av tomten...*hint hint*

Är ju dax att börja tänka på det snart, alla julklappar. I år blir det till att bara köpa till familjen, har köpt och gett till vänner andra år men i år känner jag att det inte finns tid eller råd till det.

Satsar mycket på mej och Ängla nu, bara oss två. Behövs efter några år med fokus på en massa annat skit och personer.  Hittills så går det faktiskt väldigt bra.

 

Nä, nu ska jag nog ta och göra mej en kop te med lite honung i och krypa upp ordentlig i soffan.

Ha en fortsatt underbar måndagskväll!

 

ps: Det handlar ALLTID om dej :-P ds.

 

Puss och kram från familjen på 2

 

  

 

 

 

Av Christina - 16 oktober 2010 21:17


"Sörj ej att jag är borta,

gläds över att jag funnits"

 

 


Till minne av min mormor som finns i mina tankar dagligen

Av Christina - 13 oktober 2010 20:27

Jag måste ju bara ha världens sötaset Nalle Puh!!


        


Min älskade dotter som betyder ALLT och mycket mer för mig!

Av Christina - 3 oktober 2010 19:53

Jaha, då var denna helg slut då med. Den bara flög förbi men vi har haft en toppen helg. Kalas båda dagarna, lite fredagsmys hos mamma och pappa.


I dag kom släkten hit på fika. Ängla hade skoj, fick en massa presenter.  Hon var överlycklig, eller ÄR överlycklig. Somnade i vagnen när vi gick ut en sväng, helt slut. Men hon har haft en underbar helg, märker man på henne. =)

Änglas fina tårta, hon var överlycklig över den. Blev som hon ville med Musse Pigg.


  

Ängla sjunger Manboy. Hon har inte varit intresserad förut, har försökt...hehe Men nu går hon runt hela dagarna och sjunger hela dagen lång.


   

Så fin i sitt nya diedem som hon fick av Sanna i dag.


   

Lika fin i nya mössan, den också från Sanna.


  

Bara så underbar!


Nä, nu blir det soffan eller nä, sängen tror jag. Helt slut jag med efter en fartfylld helg. =)

God natt från familjen på 2


Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards