familjenpa2

Alla inlägg under september 2011

Av Christina - 8 september 2011 18:07

Ja, precis som rubriken lyder så är det som Ängla går runt och säger för tillfället: "När jag blir stor får jag gå till affären själv, när jag blir stor får jag ta hål i öronen fast det kommer göra JÄTTE ont, när jag blir stor då får jag lika långt hår som dej mamma, när jag blir stor så får jag...." Ja listan kan göras lång på saker hon ska göra när hon blir stor och som, enligt henne själv, får göra.

Ja, hon tänker väldigt mycket på framtiden men även på dåtiden och nutiden. Mycket hon frågar, bretäätar och pratar om. Inte alltid man har svaren på allt men man försöker så gott det går.


Ja, nu känner man att hösten är på väg, regnat i flera dagar eller var väl att ta i men det har varit trist väder i alla fall. Funderar på att byta ut sommargardinerna till höstgardinerna och passa på att tvätta fönsterna, det behövs..haha.

Har som sagt en lång lista på saker att göra men har legat sjuk hela veckan och inte känns det som det är på bättringsvägen heller. Börjar tröttna på att vara sjuk, inte så kul. Inte orkat mycket. Rensade i hallen i går dock men ja, det skulle jag inte gjort, mådde verkligen skit efteråt. Så ja, man orkar inte vara på top jämt men inte alla som förstår det. Att man inte orkar vara tillgänglig hela tiden, har mina egna demoner att ta hand om!!

Men ska försöka hinna med lite gran i helgen, ska nog bara vara hemma den här helgen då vi var ute och flängde varjde dag förra helgen. Skulle vilja åka till landet men det går inte då vi har simskola på söndag, vilket ska bli kul!!

Nä, nu blir det till att mysa lite innan det är dax för sängen och dejta kudden.

Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll!

Kram från familjen på 2


  

    



Av Christina - 5 september 2011 15:00

Ja, det blev en dag hemma i dag och i morgon med för min del. Haft feber till och från sen i fredags men ja, det har inte hindrat mej från att göra saker. Kanske dax att börja inse att man MÅSTE vila när man är sjuk, vare sig man har barn eller inte. Men ja, i dag har jag verkligen fått anstränga mig till att vila och bara ta det lugnt, det verkligen springer i kroppen, är så rastlös men har inte mycket ork till att göra saker ändå. Diskade förut men ja, jag blev helt kallsvettig så det var bara att lägga sig i soffan och ta det lugnt.

Hatar att jag inte kan ta det lugnt utan måste tvinga mig till det.

Nu blir det snart till att hämta Ängla från förskolan och gå och handla lite till middagen och ska försöka få undan tvätten som hänger framme sen får det nog bli mys med Ängla och bara ta det lugnt.


I går var första gången på simskolan eller simlekis som det heter. Och Ängla tyckte det var jätte kul, först ville hon inte gå illbaka nåt mer men hon ändrade sig när vi var hemma sen och nu längtar hon tillbaka dit.

I lördags var vi hemma på förmiddagen och jag städade lite, skulle jag inte gjort, sen packade vi ihop lite smörgåsar och lite annat gott och tog bussen till Boo badet för lite pic-nic, lek och titta på båtarna. Ängla njöt så det skrek om det och det gjorde jag också. Hon tycker det är så kul när vi hittar på saker som hon får "bestämma" och ja, vilket barn gör inte det. Hon är så go och underbar min älskade prinsessa!!


Nä, dax att ta en värktablett och bege mig mot förskola och affären.

Ha en fortsatt bra måndag!


Kram från familjen på 2

 

 

  

      

Av Christina - 3 september 2011 20:27

Satta och titta igenom mina gamla sidor jag har och har haft på nätet sen jag blev gravid med Ängla och undrar hur jag hann och orkade med allt jag skrev och gjorde då. Skrev blogg varje dag om inte fler gånger, la upp bilder på Ängla och vår vardag och massa sånt. Nu ja, nu har jag ingen lust fast jag VILL, vill visa er vad vi gör, skriva och berätta om oss. Men ja, jag vet inte vad det är som har hänt. Vet inte om det har att göra med en del som har hänt eller om jag hade mer att berätta förut än vad jag har nu. Fast det händer mycket i vårat liv hela tiden, både motgångar och medgångar. Men ändå så har jag ingen lust att sitta vid datorn och skriva eller ladda upp bilder så ni får läsa.

Har använt bloggen till att skriva av mig om saker som har hänt eller händer i mitt och Änglas liv, är nu inne på min tredje blogg pga att det har många gånger blivit tjafs pga det jag skrivit i bloggen men det är min blogg och jag ska ju kunna skriva vad jag vill och känner uatn att någon tar åt sig eller.

Ska försöka hitta tillbaka till det igen, vill verkligen, får tankar och ideer varje dag om vad jag ska skriva och det vore skönt att få ner det istället för att sammla allt i huvudet så jag blir alldeles snurrig och glömmer bort saker. Vore ett skönt sätt att få ventilera mina tankar också sammtidigt som det är kul att berätta för er om vad vi gör och hur vårat liv ser ut som en familj på två och livet som singelmamma.


Nä, nu blir det filmmys med Ängla, Caroline och Micke.

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!


Kram från familjen på 2


Av Christina - 2 september 2011 20:15

Har haft en lista, en lååång lista, på sakaer som jag skulle gjort för flera år sen, den har bara fyllts på med mera saker under åren men nu har jag ÄNTLIGEN tagit tag i den och börjat lite smått med att få sakerna gjorda men ja, nu gick jag och blev sjuk också så nu är orken borta men ska försöka fortsätta med den i helgen samtidigt som jag hinner med allt det vanliga också. Älskar mitt liv!!


Vaknade upp i morse och mådde verkligen skit men jag hade lovat min älskling en tur till Junibacken och det kunde vi inte ställa in då hon har önskat och frågat så länge nu att få åka dit och nu blev det äntligen så och hon var överlycklig. =)

Kom dit och åt lite lunch, det är rätt sjuk att lunchen kostade mer än vad inträdet gjorde men dock var inträdet på halva priset för att Sagotåget var trasigt. Men vi hade kul ändå, Ängla har lekt och lekt och lekt. Var inte så mycket folk heller så det var skönt, jämfört med hur det brukar vara när vi är där. Kul att kunna åka dit en vardag istället för en helg.


I går då var vi på Saltsjö-Bus hela dagen tillsammans med Jenny, Wembi och Mollgan. Oj va dom lekte, Ängla och Wembi.

Ängla är dock inne i någon period då hon är lite småblyg men ändå lite retsam och ska gärna leka själv men ändå "klaga" när vi är ensama..hehe. Svårt det där. Händer mycket i den lilla kroppen hos henne just nu och många tankar i huvudet men vi löser allt tillsammans och det brukar bli bra.

På kvällen åkte vi till Gröna Lund och tittade eller mer lyssnade på Oskar Linnros tillsammans med Jenny, Wembi, Mollgan, Jessica, Caroline och Micke. Åkte lite karuseller och åt lite gott. Ska ta oss dit en lördag på dagen med Ängla och ha en hel dag där med allt vad det innebär. =)

Så kul att kunna göra sånna saker tillsammans med henne nu, på ett annat sätt änn vad man kunde för något år sen. =)


Nu sover min ängel här brevid mig i soffan och jag ska nog fortsätta njuta av min kopp te och sen se om jag orkar se båda avsnitten av CSI, tror dock inte det..haha. Är för sjuk för det, mår verkligen skit. Rinnande näsa, hängande öga, feber och ja you name it, skoj är det inte i alla fall.


Kram kram från familjen på 2

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards