familjenpa2

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Höstens första

Av Christina - 5 september 2011 15:00

Ja, det blev en dag hemma i dag och i morgon med för min del. Haft feber till och från sen i fredags men ja, det har inte hindrat mej från att göra saker. Kanske dax att börja inse att man MÅSTE vila när man är sjuk, vare sig man har barn eller inte. Men ja, i dag har jag verkligen fått anstränga mig till att vila och bara ta det lugnt, det verkligen springer i kroppen, är så rastlös men har inte mycket ork till att göra saker ändå. Diskade förut men ja, jag blev helt kallsvettig så det var bara att lägga sig i soffan och ta det lugnt.

Hatar att jag inte kan ta det lugnt utan måste tvinga mig till det.

Nu blir det snart till att hämta Ängla från förskolan och gå och handla lite till middagen och ska försöka få undan tvätten som hänger framme sen får det nog bli mys med Ängla och bara ta det lugnt.


I går var första gången på simskolan eller simlekis som det heter. Och Ängla tyckte det var jätte kul, först ville hon inte gå illbaka nåt mer men hon ändrade sig när vi var hemma sen och nu längtar hon tillbaka dit.

I lördags var vi hemma på förmiddagen och jag städade lite, skulle jag inte gjort, sen packade vi ihop lite smörgåsar och lite annat gott och tog bussen till Boo badet för lite pic-nic, lek och titta på båtarna. Ängla njöt så det skrek om det och det gjorde jag också. Hon tycker det är så kul när vi hittar på saker som hon får "bestämma" och ja, vilket barn gör inte det. Hon är så go och underbar min älskade prinsessa!!


Nä, dax att ta en värktablett och bege mig mot förskola och affären.

Ha en fortsatt bra måndag!


Kram från familjen på 2

 

 

  

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 9 mars 2013 18:41

Resulterade i en massa tjafs och extrem kaxighet från dottern!! Vet inte vad jag ska ta mig till längre när hon sätter i gång. Prövar allt eller det mesta i alla fall. Hon får gå in på rummet, pratar lugnt med henne, skriker, blir arg och ja you name...

Av Christina - 13 januari 2013 22:14

Usch och fy vad jag har mått dåligt denna vecka. Varit så deppig och trött, bara gjort det som jag har behövt så som jobbat, lagat mat och myst och varit med Ängla. Allt annat har jag struntat i, inte orkat med det. I dag har varit första dagen som j...

Av Christina - 10 januari 2013 18:28

Ge mej kraft, ge mej ork! Vad är det här? Haft semester i nästan 2 veckor och känner mej inte ett dugg utvilad. Är så trött och orkeslös, orkar knappt med nånting. Känner mig deppig också, vet inte vad det är och förmodligen går det över men just n...

Av Christina - 3 januari 2013 00:23

Nu längtar jag hem!

Av Christina - 30 december 2012 23:10

Nu är vi äntligen i fjällen, som vi har längtat!! Bara få vara och busa och leka i snön, vilket vi kunnat gjort hemma också då det är ungefär lika mycket snö där som här. Men blir på ett annat sätt här än hemma. Bilresan gick förväntansfullt bra....

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards