familjenpa2

Alla inlägg under december 2010

Av Christina - 28 december 2010 22:16

Det var ett tag sen jag bloggade men ja, det har varit bloggtorka. Inte haft lust eller tid heller men nu tänkte jag ge mej på ett inlägg om julen.

 

Julafton den spenderade vi hos moster Ewa med familj, morbor Thomas med familj kom också och mamma, pappa och Caroline såklart. Ängla njöt i fulla drag.

Åt god mat, tittade på Kalle Anka, sen kom tomten och det var inte så jätte kul tyckte Ängla. Blev lite smått rädd för han. 'Mamma, han var lite läskig*. Men när han dela ut julklappar så var det inga prblem, att få dom i alla fall.

Och julklappar det fick hon kan man säga, oj oj. Det var inte bara en, två eller tre julklappar, det var MASSOR! Men det är hon värd. Hon blev i alla fall jätte glda för alla julklappar och det blev hennes mamma också.

Jag fick ett par skridskor så nu kan vi åka lite skridskor, ska bli kul. Måste bara byta till en större strolek. Men sen så, då bär det av mot isen.

 

Annars så har vi bara varit hemma och tagit det lungt, åkt lite pulka och skjärtlapp. Klättrat och busat i snön har vi gjort också och mer blir det.

Ängla älskar att vara ute i snön och leka och åka pulka.

Blir nog en sväng av det i morgon.

På torsdag bär det av till Hellasgården för pulkaåkning med en nyfunnen vän och dess barn. Ska bli skoj. Alltid kul med nya vänner.

 

Folk har frågat mej hur jag hann med att baka allt julgodis och fixa massa saker innan jul och mitt svar är: Jag vet inte hur jag hann det, det gick bara.

 

Har kommit på mitt nyårslöfte och det är inte det "vanliga" som träning och äta bra, även om det ingår lite i det.

Vad det är, behåller jag för mej själv ett tag till men om det infaller eller vad man ska säga så kommer det bli UNDERBART, det vet jag!

 

Nä, nu blir det nog sängen för min del. Ängla sover sen ett tag tillbaka så ska göra som hon och sova jag med.

God natt på er alla läsare.

 

Kram från familjen på 2


Av Christina - 28 december 2010 16:05

Lite bilder på oss =)



                                                                              

Av Christina - 19 december 2010 20:11

Godkväll på er där ute i detta snöiga vinterland!


Vet att det är många som inte tycker om all den här snön men jag älskar den! Visst, ibland är den skitjobbigt, rent ut sagt men annars så är den UNDERBAR!


Oj, ja jag vet det var ett tag sen jag skrev, har gått förbi tredje advent och i dag är det fjärde advent och om en vecka, 5 dagar så är det JULAFTON. Och det ska bli helt underbart, har längtat. Är nog lika uppspelt som Ängla..haha.


Anledingen till att jag inte skrivit på länge är att ja, dels har jag haft bloggtorka och sen har det vara så mycket annat, tjafs med "vänner", jobbigt och tråkigheter på jobbet, mycket att göra hemma och massa sånt.

Har haft mycket på hjärnan helt enkelt, mycket att tänka på och göra.

Ska jag berätta om allt så, ja då skulle det bli ett lååååångt inlägg så det hoppar jag, gör bara en liten sammanfattning av livet dom senaste veckorna.


Den här veckan har vi legat hemma och varit sjuka både jag och Ängla. Först jag med den där jäkla späningshuvudvärken, men vet vad den beror på så lite vila och sen var den borta. Så när jag äntligen mådde bra ja då blev Ängla hemringd från förskolan och var dålig men ja, var inte så mycket mer än det. Trodde hon var magsjuk men ja, det var det inte som tur var.

Så vi låg hemma resten av veckan, eller låg gjorde vi väl inte, vi passade på att baka lite mera julgodis till julafton.

Den här veckan är det en del som ska göras, köpa dom sista julklapparna, köpa granen, rulla köttbullar, klä granen, slå injulklapparna. Fasiken va mycket det blev helt plöstligt. Man tror man har varit ute i god tid men ja, det är inte alltid det blir som man planerat ändå.

Var tur att jag fick en liten stund för mig själv i går/natt, behövdes. Och det var väldigt trevligt och mysigt. Får tacka för sällskapet..hihi.


Det har hunnit vara lucia också. Var på Änglas förskola och tittade på hennes Luciatåg, hon var sååååå duktigt, hängde med i alla sånger, även den på engelska. Hon börjar eller är så stor min lilla prinsessa, för det kommer hon alltid att vara, min lilla prinsessa hur gammal hon än blir. =)


          


Nä, nu avslutar jag detta för ikväll. Ha en fortsatt mysig fjärde avdent.


Valet står nu mellan 2....

 

Kram från familjen på 2

Av Christina - 5 december 2010 19:52

När 2.dra ljuset brinner....


Den här helgen har flugit förbi känns det som.

I fredgas då packade vi ner alla saker till en super god och mysig taco middag hemma hos Lotta och barnen.

Barnen lkete jätte fint, Ängla och Emile hade inte setts på en vecka så dom hade såååå kul. Var svårt att få Ängla därifrån när vi skulle gå hem.

Då vi inte hade tagit någon vagn med oss utan åkte pulka så var det en snabb promenad hem, Ängla höll på att somna flera gånger i pulkan..hehe. Hon var så trött min prinsessa.


I går, lördag, då  var det fullt öss, kändes det som i alla fall. Vi bakade pepparkakor, vi städade och hade oss, tvättade kläder m.m Tillslut tog vi pulkan hem till mormor och morfar för lite middag, hemmagjord pizza, mums!

Var två trötta som somnade fort när vi kom hem...hihi.


I dag var det upp med tuppen, eller i alla fall nästan.

Upp och åt frukost och sen bar det i väg till Steninge slott för julmarknad. Jätte mysigt, vi valde rätt tid att åka kan man säga..hehe. När vi åkte hem, ja då var det kö in på parkeringen så man ska vara ute i god tid..hihi.

Hitta en massa fint och billigt var det också. Ängla var jätte duktigmed tanke på att hon inte gillar att gå i affärer och så men här gick det hur bra som helst. =) Så en mysig dag hade vi tillsammans med mormor och moster.


Även om man haft mycket att göra hela helgen, eller ja i alla fall fullt upp så känns det som man inte hunnit med så mycket i alla fall. Skulle mer än gärna ha några timmar extra på dygnet ibland.

Vet inte när jag ska hinna med allt som jag vill hinna med. Ändå så är jag ute i god tid med det mesta det här året. Med bakning, julklappar och så men ja, ändå inte. Usch, det blir alltid en massa stress, tycker inte om det.


Tycker inte om att åka bil längr, vet inte varför men känner mig "rädd" varje gång jag sätter mig i bilen. Inge kul alls.

 

Nä, nu blir det ett samtal och sen blir det sängen.


Kram från familjen på 2

 

         



Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards