familjenpa2

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Hej mitt vinterland

Av Christina - 19 december 2010 20:11

Godkväll på er där ute i detta snöiga vinterland!


Vet att det är många som inte tycker om all den här snön men jag älskar den! Visst, ibland är den skitjobbigt, rent ut sagt men annars så är den UNDERBAR!


Oj, ja jag vet det var ett tag sen jag skrev, har gått förbi tredje advent och i dag är det fjärde advent och om en vecka, 5 dagar så är det JULAFTON. Och det ska bli helt underbart, har längtat. Är nog lika uppspelt som Ängla..haha.


Anledingen till att jag inte skrivit på länge är att ja, dels har jag haft bloggtorka och sen har det vara så mycket annat, tjafs med "vänner", jobbigt och tråkigheter på jobbet, mycket att göra hemma och massa sånt.

Har haft mycket på hjärnan helt enkelt, mycket att tänka på och göra.

Ska jag berätta om allt så, ja då skulle det bli ett lååååångt inlägg så det hoppar jag, gör bara en liten sammanfattning av livet dom senaste veckorna.


Den här veckan har vi legat hemma och varit sjuka både jag och Ängla. Först jag med den där jäkla späningshuvudvärken, men vet vad den beror på så lite vila och sen var den borta. Så när jag äntligen mådde bra ja då blev Ängla hemringd från förskolan och var dålig men ja, var inte så mycket mer än det. Trodde hon var magsjuk men ja, det var det inte som tur var.

Så vi låg hemma resten av veckan, eller låg gjorde vi väl inte, vi passade på att baka lite mera julgodis till julafton.

Den här veckan är det en del som ska göras, köpa dom sista julklapparna, köpa granen, rulla köttbullar, klä granen, slå injulklapparna. Fasiken va mycket det blev helt plöstligt. Man tror man har varit ute i god tid men ja, det är inte alltid det blir som man planerat ändå.

Var tur att jag fick en liten stund för mig själv i går/natt, behövdes. Och det var väldigt trevligt och mysigt. Får tacka för sällskapet..hihi.


Det har hunnit vara lucia också. Var på Änglas förskola och tittade på hennes Luciatåg, hon var sååååå duktigt, hängde med i alla sånger, även den på engelska. Hon börjar eller är så stor min lilla prinsessa, för det kommer hon alltid att vara, min lilla prinsessa hur gammal hon än blir. =)


          


Nä, nu avslutar jag detta för ikväll. Ha en fortsatt mysig fjärde avdent.


Valet står nu mellan 2....

 

Kram från familjen på 2

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 9 mars 2013 18:41

Resulterade i en massa tjafs och extrem kaxighet från dottern!! Vet inte vad jag ska ta mig till längre när hon sätter i gång. Prövar allt eller det mesta i alla fall. Hon får gå in på rummet, pratar lugnt med henne, skriker, blir arg och ja you name...

Av Christina - 13 januari 2013 22:14

Usch och fy vad jag har mått dåligt denna vecka. Varit så deppig och trött, bara gjort det som jag har behövt så som jobbat, lagat mat och myst och varit med Ängla. Allt annat har jag struntat i, inte orkat med det. I dag har varit första dagen som j...

Av Christina - 10 januari 2013 18:28

Ge mej kraft, ge mej ork! Vad är det här? Haft semester i nästan 2 veckor och känner mej inte ett dugg utvilad. Är så trött och orkeslös, orkar knappt med nånting. Känner mig deppig också, vet inte vad det är och förmodligen går det över men just n...

Av Christina - 3 januari 2013 00:23

Nu längtar jag hem!

Av Christina - 30 december 2012 23:10

Nu är vi äntligen i fjällen, som vi har längtat!! Bara få vara och busa och leka i snön, vilket vi kunnat gjort hemma också då det är ungefär lika mycket snö där som här. Men blir på ett annat sätt här än hemma. Bilresan gick förväntansfullt bra....

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards