familjenpa2

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Julen

Av Christina - 28 december 2010 22:16

Det var ett tag sen jag bloggade men ja, det har varit bloggtorka. Inte haft lust eller tid heller men nu tänkte jag ge mej på ett inlägg om julen.

 

Julafton den spenderade vi hos moster Ewa med familj, morbor Thomas med familj kom också och mamma, pappa och Caroline såklart. Ängla njöt i fulla drag.

Åt god mat, tittade på Kalle Anka, sen kom tomten och det var inte så jätte kul tyckte Ängla. Blev lite smått rädd för han. 'Mamma, han var lite läskig*. Men när han dela ut julklappar så var det inga prblem, att få dom i alla fall.

Och julklappar det fick hon kan man säga, oj oj. Det var inte bara en, två eller tre julklappar, det var MASSOR! Men det är hon värd. Hon blev i alla fall jätte glda för alla julklappar och det blev hennes mamma också.

Jag fick ett par skridskor så nu kan vi åka lite skridskor, ska bli kul. Måste bara byta till en större strolek. Men sen så, då bär det av mot isen.

 

Annars så har vi bara varit hemma och tagit det lungt, åkt lite pulka och skjärtlapp. Klättrat och busat i snön har vi gjort också och mer blir det.

Ängla älskar att vara ute i snön och leka och åka pulka.

Blir nog en sväng av det i morgon.

På torsdag bär det av till Hellasgården för pulkaåkning med en nyfunnen vän och dess barn. Ska bli skoj. Alltid kul med nya vänner.

 

Folk har frågat mej hur jag hann med att baka allt julgodis och fixa massa saker innan jul och mitt svar är: Jag vet inte hur jag hann det, det gick bara.

 

Har kommit på mitt nyårslöfte och det är inte det "vanliga" som träning och äta bra, även om det ingår lite i det.

Vad det är, behåller jag för mej själv ett tag till men om det infaller eller vad man ska säga så kommer det bli UNDERBART, det vet jag!

 

Nä, nu blir det nog sängen för min del. Ängla sover sen ett tag tillbaka så ska göra som hon och sova jag med.

God natt på er alla läsare.

 

Kram från familjen på 2


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 9 mars 2013 18:41

Resulterade i en massa tjafs och extrem kaxighet från dottern!! Vet inte vad jag ska ta mig till längre när hon sätter i gång. Prövar allt eller det mesta i alla fall. Hon får gå in på rummet, pratar lugnt med henne, skriker, blir arg och ja you name...

Av Christina - 13 januari 2013 22:14

Usch och fy vad jag har mått dåligt denna vecka. Varit så deppig och trött, bara gjort det som jag har behövt så som jobbat, lagat mat och myst och varit med Ängla. Allt annat har jag struntat i, inte orkat med det. I dag har varit första dagen som j...

Av Christina - 10 januari 2013 18:28

Ge mej kraft, ge mej ork! Vad är det här? Haft semester i nästan 2 veckor och känner mej inte ett dugg utvilad. Är så trött och orkeslös, orkar knappt med nånting. Känner mig deppig också, vet inte vad det är och förmodligen går det över men just n...

Av Christina - 3 januari 2013 00:23

Nu längtar jag hem!

Av Christina - 30 december 2012 23:10

Nu är vi äntligen i fjällen, som vi har längtat!! Bara få vara och busa och leka i snön, vilket vi kunnat gjort hemma också då det är ungefär lika mycket snö där som här. Men blir på ett annat sätt här än hemma. Bilresan gick förväntansfullt bra....

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards