familjenpa2

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Christina - 7 maj 2010 21:30

Nu sover prinsessan min så skönt i sin säng.

Hon har blivit så duktig, har hon alltid varit, men nu sover hon i sin egen säng, nästan hela nätterna. Somnar själv efter saga och mys. Så länge har det varit tjafs och tandagnissel när hon ska sova men nu är det inget sånt längre, känns så skönt. I natt sov hon dessutom i sin säng hela natten, kom in till mej vid 6-tiden i morse och det var helt okej..hehe. Innan så var det ledsamt och så vid 1-2 tiden och skulle sova hos mej. Gör mej inget så men ja, ibland behöver man sova själv.


Sitter här i soffan med lite chips och dipp och har lite egen tid. Behövs ibland. Blir nog sängen för mej med snart.


Min mamma var över ikväll på middag och lite fredagsmys. Jätte mysigt.   



Fick en mikrofon i dag som ekar, den var skoj


   

Min söta prinsessa

  

Läser Mamma Mu med mormor

    

Hittade min gamla hatt från Bulgarien

   

Lite mys med mormor

    

Somnade raklång i soffan

   

Hade en sån rolig ställning med fötterna när hon sov


Nä, nu ska jag nog ta och göra mej klar för sängen, i morgon bär det i väg till tandläkaren och sen på kvällen blir det födesedagsgrillning för Marie som fyller år, ska bli skoj.


Sov gott.

Puss och kram från oss

Av Christina - 7 maj 2010 17:01

Äntligen fredag, veckan har varit otroligt lång men nu är det helg och vila och massa mys under 2 dagar. =)


Vi håller på att träna här hemma med att klä av sig själv men det är inte alltid så lätt eller kul. I dag var det lite tandagnissel hos Ängla när vi kom hem.

Efter mycket om och men så fick hon av sig kläderna, med lite hjälp. Sen är det ju detta med att hänga upp kläderna på kroken och det skulle ju inte göras.


Jag: Ängla häng upp kläderna.

Ängla: Nej.

Jag: Då kan vi inte gå in i badrummet och tvätta oss.


Vad gör inte då min smarta dotter, ja inte hänger hon upp kläderna utan hon flyttar dom bara på golvet....hahaha...

Ja, hon är allt smart. =)


Nä, nu blir det snart matlagning, min mamma kommer förbi ikväll och äter med oss, blir hemmagjorda hamburgare med pommes..mums..hihi


Ha en fortsatt trevlig fredag.

Puss och kram från oss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards