familjenpa2

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Teparty i badet

Av Christina - 24 juni 2010 22:04

Haft en underbar dag på stranden i dag tillsammans med Ängla, Caroline och Micke.

Tog en semester dag i dag efter allt som har hänt. Mormors bortgång, så kände att jag behövde en extra dag. Det går i vågor just nu, ena stunden känns allt som vanligt och i nästa så vill jag bara sätta mej ner och gråta. Saknade är så oehört stor, känns så tomt även om vi inte sågs varje dag men bara vetskapen om att hon är borta. Att inte få träffa henne igen, att inte få ringa och prata med henne, fick skicka bilder på Ängla, första barnbarns barnet. Åh, jag saknar dej så mormor! Varför hände detta dej? Världen är så fruktasvärt orättvis känner jag nu.

Vill ha henne tillbaka men jag vet att hon är på ett bättre ställe, ett ställe där hon inte längre har ont. Där hon får träffa, min farmor och farfar, mormor Anna-Lisa, moster Kerstin och så klart Pippis mamma. Där har hon det bra, blir omhändertagen.

Drömde natten till i går att jag sa hej då till mormor, var nog mormors sätt att säga hej då också, se till att allt var bra och att vi har det bra.

I går vågade jag knappt somna, var rädd för att mormor skulle komma till mej i drömmen igen. Ville det inte, fast jag ville det. Är svårt att förklara.

Får se hur det går i dag.

Usch, jag fasar för julen detta år, en jul utan mormor, första julen någonsin. Det kommer vara så jäkla tufft. Födelsedagar och sånt kommer nog gå bra, då mormor inte alltid varit där men julen, påsken kommer vara hemsk. Men vi får göra det bästa av det. Tänka på allt roligt vi haft med mormor och att hon haft en underbart liv. Du är älskad och saknad, så otroligt mycket!


I morgon är det midsommarafton och jag och Ängla tar "bilen" ut till Haninge för att möta upp Anna och Colin med mor och bror för att sen ta bussen ut till Tyresta för lite midsommarfirande. Ska bli skoj. Har med oss lite picnic så ska bli mysigt, så hoppas på riktigt bra väder, så som det varit i dag.

Vi packade ner badkläder och lite picnic och så åkte vi till stranden och badade, lekte, åt glass och massa annat skoj.

Ängla var helst slut när vi åkte därifrån, somna rätt snabbt i bilen och sov länge sen. Hon hade haft en toppen dag helt enkelt.


Nä, ögonen går i kors på mej, kanske man ska ta det som ett tecken och krypa ner i sängen och sova lite, så man orkar med morgondagen.

Sov gott.


Puss och kram från oss

 
 
Ingen bild

Mormor

26 juni 2010 20:42

Tack för de fina orden.

 
Ingen bild

Mamma Maria

28 juni 2010 13:24

Det var jag som skrev förra kommentaren

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 9 mars 2013 18:41

Resulterade i en massa tjafs och extrem kaxighet från dottern!! Vet inte vad jag ska ta mig till längre när hon sätter i gång. Prövar allt eller det mesta i alla fall. Hon får gå in på rummet, pratar lugnt med henne, skriker, blir arg och ja you name...

Av Christina - 13 januari 2013 22:14

Usch och fy vad jag har mått dåligt denna vecka. Varit så deppig och trött, bara gjort det som jag har behövt så som jobbat, lagat mat och myst och varit med Ängla. Allt annat har jag struntat i, inte orkat med det. I dag har varit första dagen som j...

Av Christina - 10 januari 2013 18:28

Ge mej kraft, ge mej ork! Vad är det här? Haft semester i nästan 2 veckor och känner mej inte ett dugg utvilad. Är så trött och orkeslös, orkar knappt med nånting. Känner mig deppig också, vet inte vad det är och förmodligen går det över men just n...

Av Christina - 3 januari 2013 00:23

Nu längtar jag hem!

Av Christina - 30 december 2012 23:10

Nu är vi äntligen i fjällen, som vi har längtat!! Bara få vara och busa och leka i snön, vilket vi kunnat gjort hemma också då det är ungefär lika mycket snö där som här. Men blir på ett annat sätt här än hemma. Bilresan gick förväntansfullt bra....

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards