familjenpa2

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Christina - 13 juni 2010 20:15

Godkväll

 

Om man kunde få bli ledsen, arg och bara gnälla ibland så får man som man vill...eller??

Det skulle vara så skönt att få göra det, att få bara säga sig ner och börja gnälla så löser sig allt. Varför kan man inte får göra så som vuxen?


I dag har varit en trött och "gnällig" dag, ingen bra dag alls. vaknade med huvudvärk, troligen pga vädret men jag vet inte. Fast fick en liten bra start på morgonen, när jag vaknade fick jag det bästa man kan få på morgonen. Ängla: Mamma, jag älska dej! Det kan inte finnas något bättre eller mer underbart att få höra det, det första man hör när man vaknat. Då vet man att man gjort ett bra "jobb" med att vara mamma, även om det är gråt, tandagnissel, skrik och allt sån ibland. Då vet man att man är älskad och det är underbart!


Även om det varit en tråkig dag så har jag fått lite gjort här hemma, med hjälp av min käre far. Ängla åkte till sin moster och lekte hela dagen.

Så nu sitter gardinerna uppe, lamprona i hallen på väggarna, ljustavlan i vardagsrummet och skenan i taket, nu är det bara draperiet till den som saknas sen så har jag två rum iett. Kommer nog bli så bra så, hoppas jag. Hoppas bara att det går som jag tänkt. Men det visar sig.


Har bakat lite i dag också, goda kakor.


Ingredienser grundrecept:
  g mjukt smör
  dl råsocker
  st ekologiskt ägg
  dl vetemjöl
  dl havregryn
  tsk bakpulver
  tsk salt
  g choklad av valfri smak (se nedan)
  st lime, skalet
skal av 1 lime

1.Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.

2. Vänd i vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt.

3. Hacka chokladen grovt och riv limeskalet, blanda i degen.

4. Rulla in kakdegen i plastfilm eller bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min.

5. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 180 grader varmluft, cirka 10 minuter.


Jag hade inget limeskal i men dom blev lika goda ändå.


Nä, nu ska jag nog ta och ta mej en kopp te och sen lägga mej, så jag får bort denna värk i huvudet.


Puss och kram från oss

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards