familjenpa2

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Christina - 21 november 2010 10:16

Jaha, då var det söndag igen och även denna helg var slut. Dom går så fort numera, eller kanske alltid. Men men, va gör det då kommer julen fortare. =)


I fredags då var jag ledig, fick en ny ytterdörr, säkerhetsdörr, känns rätt tryggt.  Fixade och donade lite hemma innan jag gick och hämtade Ängla från förskolan.

Var lite skönt att få lite egen tid, det behövs ibland. =)

När vi kom hem så myste vi lite och tittade på film och åt mellis. Sen blev det middag och efter det åkte vi och storhandlade med mormor. Usch det gör jag inte om. Jag kommer dock aldrig att lära mej, Ängla hatar verkligen att handla. Hon vill inte alls. Hon spelar ut både mej och mormor så man blir tokig. Men det är väl inte så konstigt kanske, hon har ju bara mej annars så då blir det nog så när någon annan kommer. Ska testa lite mera då.

Nä, handla med Ängla det var sista gången. Får lära mej att planera lite mera, be om barnvakt när jag behöver handla, vare sig det är kläder eller mat. Fast det vardaliga handlingen går rätt bra, då är hon oftas så trött att hon inte orkar hålla på...hehe.

Sen blev det lite fredagsmys innan Ängla somnade i soffan.


I går, lördag, då kom min kusin Jennifer hit och sov. Så Ängla och jag var lite barnvakt. Trots en bruten arm så bakade vi lite pepparkakor, jag kavlade ut degen till båda och Ängla och Jennifer tryckte ut kakor. Blir lite mera bak i dag.  =)

Efter pepparkaksbaket så bakade jag lite lussebullar, eller inte så lite, 3 plåtar blev det. Vet inte alls hur jag ska få plats med allt i frysen..haha. Köpa en större frys kanske? Någon som sponsrar? ;-)


Natten hara varit bra, tror vi alla tre har sovit som grisar. Ängla vaknade lite och var lite ledsen nån gång men det gick över, som vanligt, när hon fick komma ut till min säng. =)

Mysig och en lång frukost, för mig i alla fall, man får passa på..hehe.


Nu leker dom inne i Änglas rum och tjoar, tror båda två är rätt trötta efter gårdagen och morgonen.

Ska se om dom vill baka pepparkakor i dag annars så gör jag det själv. =)

Älskar att baka och hålla på, även om det är stressigt och allt det där men det är sååååå kul när det är klart. Gott och smaskigt.


Så i kväll blir det attpacka ner lite pepparkakor och lussebullar och traska hem till moster Caroline och Micke så dom får smaka lite, mormor och morfar kanske kommer också. =)


Ha en fortsatt bra söndag, ska vi ha i alla fall. =)


Kram från familjen på 2


Lite bilder från veckan

        

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards