familjenpa2

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Christina - 28 november 2010 21:04

God kväll alla läsare!


I dag är dom sagt 1.a advent och just nu sitter jag och lyssnar lite på julmusik, Peter Jöback, underbart (Tack Sanna för tipset via bloggen ;-))

Denna helg har jag flängt runt hemma känns det som, även dagarna innan helgen blev det massa flängande..haha. Ängla var sjuk i veckan så passade på att städa och ha mej här hemma då. Blev en tur med pulkan också då snön kom, riktigt härligt tyckte Ängla.

I fredags kom Anna och Colin förbi en sväng, mysigt. Jag passade påa tt baka lite julgodis då, blev riktigt gott, men skulle nog haft ljuschocklad istället för mörk men gott var det. ;-) (Tack Lotta för tipset...hihi).

I går var en tung dag, var sååååå trött då jag inte sovit så mycket under natten men trots detta var jag på gott humör och bakade eller det kanske heter kokade kola. Den blev i alla fall väldigt god men den skulle behövt koka lite längre. Det är så svårt det där när det gäller koktiden för knäck och kola tycker jag, svårt att få den perfekt men ska ge mej på att göra en ny sats en annan dag. Om det är någon som har tips och råd eller recept på en bra och god kola, gärna lättgjord också så tar jag tacksamt emot...hihi.

Ängla åkte i väg till mormor och morfar på eftermiddagen då passade jag på att göra mej klar för att åka in till stan och julklappshandla lite men ja, inte blev det några julklappar, det jag hade tänkt köpa ja, det var lite för dyrt, även om Ängla är värd det men vet att det finns billigare någon annanstans så blir mera julklappshandling på tisdag efter jobbet.

Hittade dock en "julklapp" till mig själv som jag inhandade..hihi. Busigt men väl behövligt.

Kvällen bjöd på middag och bio, riktigt trevligt. Såg Inception, bra film men ja, man behöver tänka och hänga med i hela filmen, Missar man nåt så ja, då missar man mycket i filmen..haha. Men det var riktigt bra ändå.


I dag har jag bakat mera lussebullar, dom blev ännu godare än förra gången så nu vart jag nöjd.

Har precis plockat unndan och lagt in dom i frysen så man kan avnjuta dom varma och goda en annan dag. =)


I morgon så är det dax för förskola och jobb igen, ska bli lite skönt. Komma hemifrån.

En jobbvecka UTAN möten, så underbart! Ska njuta och mysa med Ängla varje kväll.

Hon är så himla go min prinsessa! Det går liksom inte att vara arg på henne, även om hon är 3 år och trotsar som bara den ibland, man bara tänker på alla bra stunder man har med henne så går det bra. =)


Nä, nu ska jag ta och göra mej klar för sängen innan jag somnar sittandes här.


Om ingen är perfekt, då är jag ingen...


Kram från familjen på 2

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards