familjenpa2

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Semester del 2

Av Christina - 2 augusti 2010 23:50

Och fler delar lär det nog bli..hehe


Sitter här i soffan och kollar på Sex in the city, Ängla sover i sin säng. Ska snart lägga mej jag med men har fixat och donat här hemma. Vi åker i väg tillskogen i morgon bitti så då är det skönt att ha det mesta fixat här hemma, så man slipper det när man kommer hem. =)

Vi åker till Dalarna för lite kusinträff och bara för att få komma bort. Långt långt in i skogen ska vi, helt underbart. Inga måsten, ingen telefon, ingen tv, ingen dator, bara vindens sus och vågornas brus. Helt underbart!!


Ja, nu är vi inne på vecka 3 på semestern, undrar bara vart hela sommaren har tagit vägen. Någon som vet?

Vi eller rättaresagt jag, har hunnit med att rensa ur mitt förråd, rensat alla lådor. Slängde tre sopsäckar med "skit", var riktigt skönt att få bli av med allt. Har även rensat ur min garderob, slängde 4 säckar med kläder, 2 gick till Myrorna och ja, det andra slängde jag.  Känner mej väldigt stolt över mej själv. =) Nu är det Änglas garderob kvar som ska rensas. =) Ska även sortera alla hennes gamla kläder, som hon har växt ur. Så blir till att sälja dom eller ge bort till någon som vill ha. 


I dag var Ängla och jag på Fjärilshuset och tittade på alla fjärliar som fanns där. Ängla tyckte det var skoj fast hon var mer intresserad av att vi skulle fika efteråt..hihi. Hon är rolig hon min älskade prinsessa.


Vad har vi mer gjort för skoj? Ja, allt har ju inte varit skoj, i går kväll ramlade Ängla in i en av högtalarna och slog upp ett jack i pannan, så det var bara att springa ut och hämta bilen och åka i väg till Närakuten. Där blev hon limad och tejpad så nu är hon fin igen. =)  Ska hållas torrt i 2 dagar så bada får det bli tidigast på onsdag.

När hon duschade i dag, eller ja, jag sköljde av henne så sa hon hela tiden: Akta  mitt ansikte, inte vatten där, det har doktorn sagt. =)

Hon är så söt så. =)


Nä, nu måste jag verkligen hoppa ner i sängen och sova lite, tänkte gå upp tidigt i morgon så jag hinner allt jag måste packa ner i morgon.

Sov gott alla glada!


Kram från oss

 
 
Ingen bild

Mormor

7 augusti 2010 19:30

Krya på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 9 mars 2013 18:41

Resulterade i en massa tjafs och extrem kaxighet från dottern!! Vet inte vad jag ska ta mig till längre när hon sätter i gång. Prövar allt eller det mesta i alla fall. Hon får gå in på rummet, pratar lugnt med henne, skriker, blir arg och ja you name...

Av Christina - 13 januari 2013 22:14

Usch och fy vad jag har mått dåligt denna vecka. Varit så deppig och trött, bara gjort det som jag har behövt så som jobbat, lagat mat och myst och varit med Ängla. Allt annat har jag struntat i, inte orkat med det. I dag har varit första dagen som j...

Av Christina - 10 januari 2013 18:28

Ge mej kraft, ge mej ork! Vad är det här? Haft semester i nästan 2 veckor och känner mej inte ett dugg utvilad. Är så trött och orkeslös, orkar knappt med nånting. Känner mig deppig också, vet inte vad det är och förmodligen går det över men just n...

Av Christina - 3 januari 2013 00:23

Nu längtar jag hem!

Av Christina - 30 december 2012 23:10

Nu är vi äntligen i fjällen, som vi har längtat!! Bara få vara och busa och leka i snön, vilket vi kunnat gjort hemma också då det är ungefär lika mycket snö där som här. Men blir på ett annat sätt här än hemma. Bilresan gick förväntansfullt bra....

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards