familjenpa2

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Christina - 31 mars 2011 21:15

"Mamma, nu ser du ut som mormor!" Änglas "roliga" kommentar när vi badade och jag la en ansiktsmask om var vit/svagt rosa.... haha... Ängla har aldrig sett varken mej eller mormor lägga en mask så har ingen aning om vart hon fick det i från och mormor ser inte blek ut heller så..haha. Hon har så söta kommentarer...ibland.


Den här veckan har varit äldigt tung, har jobbat mycket. Inte långa dagar men mycket att göra på jobbet. Har överinskolningar den här veckan så har varit en hel del att fixa med. Nya skyltar ska upp, nya listor ska göras, bilder ska tas och skrivas ut och massa saker. Och så snäll som jag är och nog lite av ett kontrollfreak (som min kära kollega sa i dag) så tar jag på mej för mycket att göra och blir det fel så blir jag "tokig". Så jag har knappt orkat göra nåt hemma, i går fick jag ett ryck eller så var det det dåliga sammvetet sen i måndags som sa åt mej att städa så blev en storstädning av hela lägenheten. Plocka undan, diska, laga mat, tvättade, hängde tvätt, dammsög, torka golven, bada och natt Ängla. Myste lite gjorde vi också. Tur vi ha med det.

Så i dag blev det en sväng till affären efter mycket tandagnissel och skrik på förskolan vid hemgång, handla lite mat och sen hem och laga den.

Ängla är dock inne i en period då inget passar, hon går och är hungrig innan middagen men när middagen serveras så är hon inte hungig eller så vill hon inte ha men ändå så är hon JÄTTE hungrig, som hon säger, efter middagen när allt är undan plockat. Så att få henne att äta middag är inte det lättaste men det går ingen nöd på henne, hon äter frukost, lunch och mellanmål så ja, det går ingen nöd på henne.

Hon är nog inne i en tillväxtperiod då hon har väldigt mycket växtvärk på kvällarna och nätterna.

Trotsperido är hon inne i också, därav tandagnissel i dag på förskolan. Ibland är det svårt att hanskas med men ja, det är bara att tänka på att det inte bara handlar om en själv numera utan barnen. Och det är det bästa så hon kommer först vid alla tillfällen.


I kväll hade vi en myskväll, behövde vi. Tog ett bad och la hårinpackning, ansiktsmask. Målade naglarna och bara var.

I helgen blir det mer av den varan, funderar på om vi ska försöka gå på bio, ska titta om det går någon bra film.


En tanke som slog mej förra veckan, tror jag det var, även denna vecka, när två perssoner höll på i mitt liv och det var att jag fick så extrem dåligt sammveta vad jag gjort mot en person.

Förstår nu varför h*n blev sur och irriterad på mig, förstår lite nu varför det blev som det blev. Även om jag inte förstår det. Men ja, det måste vara bland det värsta man kan göra mot någon, eller kanske inte det värsta men ja... Jobbigt är det att det kom så, kom lite som en chock. Ber om ursäkt, även om jag vet att h*n inte läser här.


Känns som det går bra nu för mig på ett håll också. För fösta gången på ja, jag vet inte hur länge så har jag köpt gymkort. ÄNTLIGEN, känns så skönt. Promenader i stort sätt varje dag på minst 30 min. Känns underbart att börja dagen med en promenad, kroppen kommer i gång och man känner sig piggare. Ska nog ta och införskaffa mig ett par bra promenad/löparskor, det behövs. Är ju bara 2 månader kvar..hihi. Till vad får ni se....


Nä, nu ska jag ta och göra mej klar för sängen och krypa ner under täcket. Får se hur mycket sömn man får i natt.


God och natt och kram från

familjen på 2



Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards