familjenpa2

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Christina - 6 mars 2011 10:08

Efter en vecka som varit väldigt påfrestande, psykiskt,  så kom helgen som skulle vara en myshelg med min älskling men ja, jag hamnade i på badrumsgolvet och toaletten var min bästa vän eller kanske fiende jag vet inte. Men dåligt mådde jag, som aldrig förr. Fy fasiken säger jag bara. Att inte kunna göra nånting, kunde inte änns ta hand om Ängla som bara grät för att hon hade så ont i benen på grund av växt värk. Vet inte vad klockan var men ringde mamma och pappa och bad att någon fick komma och hjälpa mej. Fy vad jag kände mej hjälplös just då. Ängla somnade tillslut i sängen och mamma kom och där låg jag på kalla badrumsgolvet. Måste ju varit en syn..haha. Men jag måste ha världens bästa föräldrar som kommer mitt i natten och hjälper en halvt döende mamma, för så kände jag mej just då.

Ängla åkte med mamma i går så jag fick vila och samla krafter. Krafterna var totalt borta. Minns inte när jag känt mig så här sist. Och värken i kroppen ska man inte tala om, fy 17va ont den gjorde men den försvann sen på eftermiddagen men nu är den tillbaka.

Ängla tyckte det var lite jobbigt att mamma var så dålig men hon hjälpte mej så gott hon kunde. Hämtade värmedynan och värmde den, med hjälp av mormor, och kom och la den på ryggen. Så duktig min lilla älskling, inte för att hon är så liten längre, stora tjejen är det!

Sen har jag legat i sängen hela dagen, rätt skönt men samtidigt tråkigt. Solen sen som aldrig förr och här låg jag och kunde inte gå ut. Myshelgen med ängla försavnn,var ju typiskt, bara för att jag hade planerat att vi skulle ha en helg tillsammans. men ja, får väl ta igen det en annan helg.

 

Annars så mår vi bra, veckan har varit jobbigt men i övrigt mår vi bra och har det bra. Vi är glada och lyckliga.

Tror Ängla är innen i en "puss - och jag älskar dej mamma"-fas just nu. Varje dag får jag hör att hon älskar mej, att hon vill pussa på mej, krama mej. Och det är så himla mysigt och kul att få. Även om det känns förjävligt ibland, när dagarna är jobbigt, när trotsen sätter in. Men så fort hon kommer och säger dom där tre små orden ja, då glömmer man allt och en puss och kram på det...ja, kan ju tänka er själva.

 

I dag blir det till att få mej mat och försöka tvätta lite. Kanske ge mej ut på en promenad också. Blir nog till att vara hemma i morgon med, det är ju 48 timmar som gäller och just nu behöer jag nog en dag extra. Inte för att plånboken behöver det men ja, vad gör man är man sjuk så är man.

 

Ha en fortsatta mysig och solig söndag!

Kram från familjen på 2

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards