familjenpa2

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Den härliga trotsåldern

Av Christina - 8 februari 2011 15:32

Den är lika härlig som den är jäklig..hehe.

Ängla är inne i den just nu och vissa dagar kan man bli tokig. Går det inte alls som hon vill så ja, då lägger man sig på golvet och gråter/skriker tills det blir så som hon vill ha det. Men det gäller att vara stark som mamma då och stå på sig och inte ge vika, vilket ibland kan vara svårt. Ibland känns det som att det är lättare att bara ge med sig och få slut på bråket men det kan man inte heller göra, vem blir det som bestämmer över vem då..haha.

Imorse var det tandborstningen som allt handla om, hon skulle inte borsta tänderna, hon ville bara inte. Vet inte vad jag ska göra för att få henne till det så är det någon som har ett bra tips på hur jag ska gå till väga så säg till. =) Tar tacksamt emot tips..hihi.

 

I dag har jag nog dubbelt så ont som i går, alvedon och cocilana, det är mina vänner det just nu. Blir det inte bättre till torsdag/fredag så blir det ett nytt besök hos läkare. Ingen lust att var sjuk längre, vill vara frisk och kunna ta hand om Ängla, ordentligt. Känner att hemmet blir lidande också, vill byta gradiner men det är lite svårt.

Tog ner duschdraperiet i går h tvättade det, det var ingen bra ide. Lika så att plocka undan i Änglas rum och diska. Jisses va ont jag hade efteråt.

Nä, får väl vänta lite med gardinerna, julen får vara kvar ett tag till. Har beställt nya från jotex.se. Dom kommer förhoppningsvis i veckan. Så kanske kan få det lite mera vårigt till helgen. =)

 

I helgen blir det mys. Blir förmodligen ett besök på Junibacken med trevligt sällskap, både för mej och för Ängla. =) Me like alot...hihi. Annars så ska vi nog bara ta de lungt, mysa. =)

 

Nä, nu kommer snart min prinsessa hem med mormor. Ängla har beställt tacos till middag och det blir det. =)

 

Kram från familjen på 2

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 9 mars 2013 18:41

Resulterade i en massa tjafs och extrem kaxighet från dottern!! Vet inte vad jag ska ta mig till längre när hon sätter i gång. Prövar allt eller det mesta i alla fall. Hon får gå in på rummet, pratar lugnt med henne, skriker, blir arg och ja you name...

Av Christina - 13 januari 2013 22:14

Usch och fy vad jag har mått dåligt denna vecka. Varit så deppig och trött, bara gjort det som jag har behövt så som jobbat, lagat mat och myst och varit med Ängla. Allt annat har jag struntat i, inte orkat med det. I dag har varit första dagen som j...

Av Christina - 10 januari 2013 18:28

Ge mej kraft, ge mej ork! Vad är det här? Haft semester i nästan 2 veckor och känner mej inte ett dugg utvilad. Är så trött och orkeslös, orkar knappt med nånting. Känner mig deppig också, vet inte vad det är och förmodligen går det över men just n...

Av Christina - 3 januari 2013 00:23

Nu längtar jag hem!

Av Christina - 30 december 2012 23:10

Nu är vi äntligen i fjällen, som vi har längtat!! Bara få vara och busa och leka i snön, vilket vi kunnat gjort hemma också då det är ungefär lika mycket snö där som här. Men blir på ett annat sätt här än hemma. Bilresan gick förväntansfullt bra....

Presentation


Hejsan!

Här får du följa vardagen som ensamståendemamma. Bloggar lite om allt möjligt som händer i vårt liv, både glädje och sorg. Kommentera gärna och visa att du varit här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards